TISKOVÁ ZPRÁVA k výsledkům 12. ročníku soutěže „ČESKÁ CHUŤOVKA 2020“
NELEPŠÍ ČEŠTÍ POTRAVINÁŘI OPĚT OSVĚDČILI SVÉ VYNIKAJÍCÍ MISTROVSTVÍ
Kvalita a chuť potravin neztrácí ani v tak zvláštní době, jako je ta dnešní, na významu, ba právě naopak. Každá radost, kterou si mohou lidé svobodně dopřát, je o to cennější v situaci, kdy se jiných musí na čas zříct. A že čeští potravináři umí svým zákazníkům nabídnout dostatečně pestrou paletu potravin, které potěší každého milovníka dobrého jídla a pití, o tom svědčí i výsledky již 12. ročníku soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2020 a Dětská chuťovka 2020, který se konal pod záštitou 1. místopředsedy Senátu Jiřího Růžičky, Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova a ministra zemědělství Miroslava Tomana. Uspělo celkem 52 českých firem, když do letošní soutěže bylo přihlášeno dokonce rekordních 235 výrobků usilujících o značku ČESKÁ CHUŤOVKA 2020, z nichž 185 ocenění získalo, a rovněž rekordních 50 výrobků nominovaných na značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2020, z nichž náročná dětská porota ocenila 35. Cenu novinářů pak získal KOMPEK, za rohlík žitný s posypem, Uzeniny Beta za Klobásu jalapeňos se sýrem a Podorlická sodovkárna za Rychnovský cider s černým bezem. Titulem Rytíř české chuti byli za významný osobní přínos dobrému jménu českých potravin poctěni Petr Menšík, sládek Pivovaru Svijany, a Milan Chmelař, ředitel VOŠ, SPŠ a SOŠ PODSKALSKÁ v Praze.
Česká chuťovka si jako nezávislá iniciativa potravinářských odborníků vybudovala za 12 let své existence nezpochybnitelné postavení mezi uznávanými značkami kvality potravin vyrobených v České republice a mnozí výrobci se proto do soutěže opakovaně a rádi vrací. Jak potvrdily i výsledky letošního klání, kvalita a vynikající chuťové parametry českých potravin se rok od roku zvyšují a spotřebitelé si tak mají opravdu z čeho vybírat. A má-li potravina skutečně chutnat, musí být vyrobena z kvalitních vstupních surovin a také šetrnými postupy při respektování specifických preferencí českého spotřebitele. Kdo si chce opravdu pochutnat a navíc si případně srovnat své vlastní chuťové preference s verdiktem odborné či dětské poroty, nalezne seznam těch letošních, ale i v předchozích letech oceněných potravin, pyšnících se značkou ČESKÁ CHUŤOVKA nebo DĚTSKÁ CHUŤOVKA, jakož i další aktuální informace, na www.ceskachutovka.cz nebo www.facebook.com/ceskachutovka. K dispozici zájemcům je rovněž přehledná interaktivní Databáze vítězů České chuťovky a Dětské chuťovky www.mark-as.cz/chutovka.
ČESKÁ CHUŤOVKA – ZNAČKA, KTERÁ SI NA NIC NEHRAJE
Otevřít tiskovou zprávu k výsledkům 12. ročníku soutěže
Výrobky oceněné Cenou novinářů 2020
Klobása jalapeňos se sýrem |
Rohlík žitný s posypem |
Rychnovský cider s černým bezem |
Hodnocení dětské poroty
Tisková zpráva k blížící se uzávěrce přihlášek do 12. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2020″
a 10. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2020“
CHVÁLÍ SE KVALITA SAMA?
Říká se, že kvalita se chválí sama, a něco na tom nepochybně je. Každopádně na vás ale prvoplánově nekřičí z billboardů, televize či nevyskakuje z oken placené reklamy na internetu. Astronomické náklady na reklamu a kvalita výrobku není jedno a totéž, to už mnozí spotřebitelé dokáží rozlišit. Přesto by měl každý výrobce hledat cesty, jak dát svým zákazníkům o sobě a svých špičkových výrobcích věrohodně a za rozumnou cenu vědět. Jednou z takových dostupných cest je získané ocenění v některé ze soutěží kvality. A protože výtečná chuť je něco, co kvalitní českou potravinu korunuje, nabízí se českým potravinářům účast v soutěži o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA“, jež se koná letos už podvanácté a osvědčila tak svoji smysluplnost po celou dlouhou dobu, která již uplynula od prvotního nápadu skupiny nezávislých potravinářských odborníků tento projekt uskutečnit. Každý zákazník chce přece jíst kvalitně a především chutně. A přesně to vyjadřují nejlépe značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA. Je proto potěšitelné, že popularita soutěže rok od roku vzrůstá a její tradice nebude přerušena ani v letošním roce plném jinak nepříjemných překvapení spojených s nečekanou koronavirovou situací.
Až dosud získalo značku ČESKÁ CHUŤOVKA ohromujících 1007 potravin od 218 skvělých českých výrobců a dalších 199 výrobků se může chlubit značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA – to už je přece víc než slušný výběr kvalitních, a hlavně chutných českých potravin na našem trhu!
Již od pátého ročníku soutěže se díky podpoře vedení Senátu předávají ocenění nejúspěšnějším českým potravinářům v překrásném prostředí Rytířského sálu Valdštejnského paláce a všichni ocenění výrobci si velice považují, že výsledky jejich práce dochází uznání v takto důstojných prostorách. Od roku 2017 si soutěž vzala pod svá „ochranná křídla“ Stálá komise Senátu pro rozvoj venkova, která tím deklaruje svůj zájem o podporu českých potravin, což je vyjádřeno i celoročním působením jejího místopředsedy senátora Petra Šilara přímo v hodnotitelské porotě a přípravném výboru soutěže. Předseda komise senátor Miroslav Nenutil vyslovil na tiskové konferenci podporu soutěži Česká chuťovka, protože posilovat postavení českých potravinářů na našem trhu, propagovat kvalitní a chutné české potraviny v maloobchodní síti pro zákazníky je v našem vlastním zájmu.
Otevřít tiskovou zprávu k blížící se uzávěrce přihlášek do 12. ročníku soutěže
Foto: Michal Vokřál
Tisková zpráva k vyhlášení 12. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2020″
a 10. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2020“
DOBRÁ ZPRÁVA – ČESKÁ CHUŤOVKA BUDE!
V době, kdy jsme už všichni značně unaveni z dění kolem koronavirové krize a s ní související mediální pandemie znepokojujících zpráv, považujeme za důležité přijít také s dobrou zprávou – ČESKÁ CHUŤOVKA 2020 bude! Letos se uskuteční už 12. ročník této oblíbené a tradiční soutěže, v níž značku ČESKÁ CHUŤOVKA získalo dosud celkem 218 českých firem pro 1007 svých výrobků a DĚTSKOU CHUŤOVKU již 90 českých výrobců pro celkem 169 potravin. Význam obou značek pro české spotřebitele nyní ještě vzrůstá právě v souvislosti s měnící se situací ve světě, která nekompromisně obnažila limity bezbřehé globalizace, což nepochybně povede k vyšší orientaci ekonomiky i spotřebitelské poptávky na domácí výrobky a domácí značky, potraviny nevyjímaje. Nelze se však spoléhat na to, že toto očekávané posílení poptávkového trendu po českých potravinách se projeví automaticky v růstu prodejů a tržeb všech domácích výrobců, v opačném směru se dá bohužel očekávat působení nižších příjmů u řady skupin zaměstnanců a živnostníků z nejhůře postižených odvětví průmyslu a služeb. Náročnost zákazníků se tak nejspíš naopak ještě zvýší a kritérium vynikající chuti i nadále zůstane tím, co bude spolurozhodovat o konečných preferencích kupujících.
Prozíraví výrobci tak mohou přitáhnout pozornost spotřebitelů ke svým výrobkům tím, že vysoutěžená loga ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA umístí na obaly zboží nebo ke svému výjimečnému výrobku na pultu, v e-shopu či se jimi pochlubí ve své propagaci. Všechny úspěšné potraviny si navíc mohou spotřebitelé jednoduše vyhledat i na webu www.ceskachutovka.cz.
Otevřít tiskovou zprávu k vyhlášení 12. ročníku.