PRAHA: Vyhlášení soutěže ČESKÁ CHUŤOVKA 2019
TISKOVÁ ZPRÁVA
k slavnostnímu vyhlášení a předání cen „ČESKÁ CHUŤOVKA 2019“
pořádanému Stálou komisí Senátu pro rozvoj venkova
ve čtvrtek 10. října 2019 v Hlavním sále Senátu Parlamentu ČR
V SENÁTU BYLI OCENĚNI NELEPŠÍ ČEŠTÍ POTRAVINÁŘI
Již 11. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2019 a Dětská chuťovka 2019 konaný pod záštitou 1. místopředsedy Senátu Jiřího Růžičky, místopředsedů Senátu Jana Horníka a Milana Štěcha a ministra zemědělství Miroslava Tomana, zná své vítěze. Zástupci celkem 61 českých firem převzali na slavnostním vyhlášení výsledků 11. ročníku soutěže ve čtvrtek 10. října v Senátu ocenění za nejchutnější potraviny vyrobené v České republice. Značkou Česká chuťovka 2019 se tak může nově pyšnit 185 výrobků (o 12 víc než loni) a značkou Dětská chuťovka 2019 pak dalších 26 výrobků (o 3 méně než loni).
Otevřít tiskovou zprávu k slavnostnímu vyhlášení a předání cen
Foto: Michal Vokřál
Fotografie jsou k volnému užití s uvedením jména autora: „Foto: Michal Vokřál“.
České děti, zřejmě jako jediné na světě, rozhodují samy o udělení značky kvality pro ty potraviny, které jim opravdu chutnají. O značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2019 se letos ucházelo 32 potravin od 17 českých výrobců, dětská porota ji v pátek 20. září přiřkla 26 z nich.
I tato skutečnost svědčí o tom, že čeští výrobci přicházejí na trh se stále kvalitnějšími a chutnějšími potravinami. Děti hodnotily celou škálu výrobků – od pekařských a cukrářských přes masné a sýry až třeba po vejce. Strávily tím jistě zajímavé páteční dopoledne pod odborným vedením Ing. Milana Chmelaře, ředitele potravinářské školy PODSKALSKÁ, která dětem poskytuje stejné profesionální zázemí a pečlivou přípravu vzorků jako i odborné hodnotitelské komisi, která ovšem musela ve dvou dnech zvládnout 226 vzorků. Děti si tak odnesly kromě chuťových zážitků i spoustu zajímavých informací o potravinách, zdravých stravovacích návycích, čím a proč se liší chutě dětí od chutí dospělých a řadu dalších. V dětské porotě tentokrát zasedly děti od 5. do 8. třídy ze ZŠ Slovanka v České Lípě reprezentující Dětskou tiskovou agenturu, žáci 5. tříd ze ZŠ Londýnská v Praze 2 a studenti 1. ročníku, budoucí potravinářští odborníci, právě ze školy PODSKALSKÁ.
Ocenění pak převezmou úspěšní výrobci na slavnostním odpoledni 10.10. v Senátu přímo z rukou předsedy dětské poroty – letos poprvé každý z nich dostane navíc pěknou porcelánovou plaketu (tzv. boží požehnání“) s barevným logem Dětské chuťovky od nového partnera soutěže, Českého porcelánu Dubí, které připojujeme v následující fotogalerii. Atmosféru hodnocení pak přibližují fotografie, jejichž autorem je Michal Vokřál, a rovněž reportáž ČT ve Zprávičkách: https://youtu.be/TY6mL1gO4is.
Foto: Michal Vokřál
Tisková zpráva k blížící se uzávěrce přihlášek do 11. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2019″
a 9. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2019“
Dne 26.8. se v Senátu uskutečnila za přítomnosti senátora Petra Šilara, místopředsedy Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova, tisková konference k blížící se uzávěrce přihlášek (12.9.) do již 11. ročníku soutěže o značku ČESKÁ CHUŤOVKA a 9. ročníku soutěže o značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA. Na tiskové konferenci dále vystoupili Karel Melzoch, rektor VŠCHT a odborný patron soutěže, Jana Dostálová, předsedkyně hodnotitelské komise soutěže, František Kruntorád, tajemník hodnotitelské komise a majitel vydavatelství AGRAL, hlavního mediálního partnera soutěže, a Josef Sléha, ředitel projektu Česká chuťovka. Degustací svých v minulosti oceněných výrobků se novinářům a hostům TK představil Globus ČR, držitel 14 Českých chuťovek z posledních tří ročníků soutěže.
Otevřít tiskovou zprávu k blížící se uzávěrce přihlášek
Otevří tiskovou zprávu Hasičské vzájemné pojišťovny
Foto: Michal Vokřál
Foto: Petr Brodecký
Tisková zpráva k vyhlášení 11. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2019″
a 9. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2019“
ČESKÁ CHUŤOVKA – POTRAVINA, KTERÁ SE NEVYHAZUJE
Soutěž o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA“ vstupuje letošním 11. ročníkem do druhé dekády své existence. Tento nezávislý projekt skupiny zapálených potravinářských odborníků, který nečerpá finanční prostředky z veřejných zdrojů, tak jednoznačně prokazuje svou životaschopnost a pevné místo mezi českými značkami kvality potravin, což se dá vyjádřit nejen rostoucí oblibou tohoto označení mezi výrobci i spotřebiteli, ale také jednoduchými údaji – od počátku soutěže získalo značku ČESKÁ CHUŤOVKA již celkem 198 českých firem pro 822 svých výrobků a DĚTSKOU CHUŤOVKU již 84 českých výrobců pro celkem 143 potravin. To jistě představuje už docela pestrý výběr pro ty spotřebitele, u nichž je chuť potraviny jedním z nejdůležitějších, ne-li tím úplně nejdůležitějším kritériem při rozhodování o tom, co vložit do nákupního košíku.
Kritérium vynikající chuti rozhodně není nevýznamné ani z jiného úhlu pohledu. Na každého člena české domácnosti totiž ročně připadá okolo 25 kg vyhozených potravin, což je poměrně hrozivý údaj s mnoha dopady nejen do rodinného rozpočtu, ale i na životní prostředí apod. Přičemž nejvíc se vyhazuje v rodinách s dětmi kvůli dětské vybíravosti. V tomto světle má pak i značka DĚTSKÁ CHUŤOVKA, o níž jako o jediné na světě rozhoduje porota složená výhradně z dětí, jistě svůj nezanedbatelný potenciál. Potraviny, které výtečně chutnají, totiž skončí v odpadkovém koši s mnohem menší pravděpodobností, než ty ostatní – a to se týká jistě nejen dětí.
Otevřít tiskovou zprávu k vyhlášení 11. ročníku.
Foto: Michal Vokřál