Soutěž o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek
„Česká Chuťovka 2024“ a „Dětská Chuťovka 2024“

Aktuality

TISKOVÁ ZPRÁVA
ke slavnostnímu vyhlášení výsledků a předání cen „ČESKÁ CHUŤOVKA 2024“
pořádanému ve čtvrtek 24. října 2024 v Národním zemědělském muzeu

NEJCHUTNĚJŠÍ ČESKÉ POTRAVINY ROKU 2024 SLAVILY SVŮJ SVÁTEK!

Již 16. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2024 a Dětská chuťovka 2024 proběhl pod záštitou ministra zemědělství Marka Výborného, Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova, prezidenta Agrární komory Jana Doležala a prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy. Uspělo celkem 32 českých firem, jejichž představitelé převzali na slavnostním vyhlášení výsledků ve čtvrtek 24. října v Národním zemědělském muzeu v Praze ocenění za nejchutnější potraviny vyrobené v České republice. Značkou ČESKÁ CHUŤOVKA 2024 se tak může nově pyšnit 91 výrobků a značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2024 pak dalších 19. Titulem Rytíř české chuti byl poctěn Jaroslav Janoušek, který celý svůj profesní život zasvětil oboru zpracování masa. Pod jeho vedením se provozy v Plané nad Lužnicí a Kostelci staly synonymem kvality a inovace ve výrobě masných produktů. Přítomní novináři pak na místě také ocenili tři dle nich nejchutnější letošní potraviny: Tlačenku výběrovou z uherskobrodské rodinné firmy VOMA, Koláč sváteční – borůvkový z pekařské výroby Globus a Dezert do misky Schwarzwald z Jizerských pekáren.

Česká chuťovka si jako nezávislá iniciativa potravinářských odborníků vybudovala za 16 let své existence jedinečné postavení mezi uznávanými značkami kvality potravin vyrobených v České republice a mnozí výrobci se proto do soutěže opakovaně a rádi vrací. Vysoutěžená loga České chuťovky a Dětské chuťovky totiž zákazníkům srozumitelně sdělují, že dané potraviny jsou nejen vysoce kvalitní, ale především vynikají skvělou chutí, což je pro většinu spotřebitelů to nejdůležitější. Získaná ocenění Česká chuťovka a Dětská chuťovka tak pro úspěšné výrobce představují i velký marketingový potenciál v jejich komunikaci se zákazníky. Výsledky letošní soutěže opět potvrdily, že ocenění čeští potravináři si zaslouží respekt a úctu, když v dnešních nejistých ekonomických podmínkách dokáží nejen udržet vysokou kvalitu své produkce, ale přichází i s řadou zlepšení a inovací. Právem by si tak zasloužili i promyšlenější systémovou podporu ze strany vlády a příslušných institucí ve vytváření férových tržních podmínek, neboť chutné tuzemské potraviny nejen motivují k lepší výživě, ale posilují i kulturní tradice a pocity spokojenosti a sounáležitosti ve společnosti.

Otevřít tiskovou zprávu ke slavnostnímu vyhlášení výsledků a předání cen


Tisková zpráva
k vyhlášení 16. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2024″
a 14. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2024“

RADOST Z JÍDLA JE KLÍČOVOU SOUČÁSTÍ STRAVOVACÍHO NÁVYKU

České potravinářství je pod stále větším tlakem nejen veřejnosti, ale i byrokratických struktur,
přičemž zejména to druhé výrobcům příliš nepomáhá. Pokud například průměrná spotřeba piva na
obyvatele loni klesla dokonce na historické minimum, něco to asi signalizuje. Čeští potravináři nejsou
vlivem nejrůznějších vnitropolitických i vnějších okolností v záviděníhodné pozici, a to i přesto, jak
dokazují i dlouholeté trendy v soutěži Česká chuťovka, že chuť a kvalita většiny českých potravin se
neustále zlepšují. A je právě prvořadým cílem České chuťovky pomoci výrobcům zviditelnit jejich
nejlepší výrobky zejména směrem k zákazníkům. Vždyť výtečná chuť je často klíčovým faktorem,
který ovlivňuje zážitek z jídla a rozhoduje o tom, zda si zákazník bude danou potravinu nebo jídlo
opakovaně kupovat. Mezi různými značkami kvality potravin jsou proto svou názornou vypovídací
hodnotou loga ČESKÉ CHUŤOVKY a DĚTSKÉ CHUŤOVKY naprosto jedinečná. O udělení Dětské
chuťovky dokonce rozhoduje výhradně dětská porota.

Otevřít tiskovou zprávu k vyhlášení soutěže ČESKÁ CHUŤOVKA 2024 a DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2024

ČESKÁ CHUŤOVKA – ZNAČKA, KTERÁ SI NA NIC NEHRAJE